‘Echte gasten…’

We hebben onze eerste ‘echte gasten’ gehad. Zo noemen we ze en dat is natuurlijk een verkeerde benaming. In de meivakantie hadden we namelijk ook al gasten. Die noemden we onze ‘proefgasten’, maar ze waren net zo ‘echt’ als onze ‘echte gasten’.  Benjamin is een handelaar in de dop en ziet overal geld, dus hij heeft het over onze eerste ‘betalende gasten’. En dat is eigenlijk waar het over gaat. 

Van onze proefgasten kregen we heel veel waardevolle feedback en daar zijn we mee aan de gang gegaan voordat de ‘echte gasten’ kwamen. We waren de afgelopen maanden druk met de cursus en een reisje Nederland (Petra), klusjes in de kamers, bloembakken vullen, speeltoestellen en buitenmeubilair bestellen, de tuin een beetje toonbaar maken, een tuindeur maken in een ruimte beneden waar een keuken komt en ga zo maar door.

Het was maar goed dat er geen gasten waren, want wat een rommel, stof en herrie brachten sommige klussen met zich mee. En dus moest het hele huis weer schoongemaakt worden, zodat alles spik en span zou zijn voor de gasten. Ook dat is een hele klus! 

Op D-day zijn we best een beetje zenuwachtig, want we hebben dan wel geoefend, maar het komt er nu toch echt op aan of alles in orde is en of we voldoen aan de verwachtingen die we via onze website en social media hebben gewekt. Aan de omgeving zal het niet liggen en het weer is prachtig en het ziet er voor de komende dagen ook goed uit. Maar wat zullen ze van de Herberg vinden en van ons als gastheer en gastvrouw? En hoe gaan we het zelf ervaren? En hoe bewegen de jongens zich tussen de gasten door?

Wat een feest als gasten genieten! Dat geeft zoveel voldoening en energie! 

Foto van gast op het balkon

Hoe mooi als ze overdag foto’s appen en aan het eind van de dag terugkomen met enthousiaste verhalen over wat ze gedaan en gezien hebben en hoe ze, net als wij, onder de indruk zijn van het schitterende berglandschap hier. 

Foto’s van gasten

Hoe leuk als je gasten ziet genieten van het ontbijt en de variatie per dag waarderen. 

Hoe waardevol om levensverhalen en interesses te delen, zomaar tijdens het ontbijt en de BBQ. 

Hoe fijn als gasten enthousiast zijn over kamers en de ontmoetingsruimte.

En wat we wel het grootste compliment vonden, was de opmerking op de laatste dag: “Ik zal best een beetje heimwee krijgen. Je moet altijd even wennen maar we voelden ons al snel thuis bij jullie”!

Uit ons gastenboek: 

‘Wat kregen we na een lange reis een warm welkom. Wat hebben we genoten van ons verblijf in jullie smaakvol ingerichte herberg.’

‘Wat een heerlijke plek is dit. Allereerst de prachtige omgeving. Daarnaast is jullie gulle gastvrijheid een feest.’

We voelen ons gezegend met zulke complimenten! 

‘Herberg Zirbe; jouw thuis in de bergen’ is ons motto en als gasten dan aangeven zich thuis te voelen, zijn we helemaal blij. 

We kijken vol verwachting uit naar onze volgende gasten!